torsdag 27 juni 2013

Min leksak, min, min och bara min!

Igår var jag och min mamma och fikade med två andra bebisar som är lika gamla som jag är ungefär och deras mammor som är gamla precis som min, åldern på dem är någonstans mellan dinosaurie och grottmänniska.
Detta var min första riktiga lekträff. Eller play date som det ju heter för oss internationella.

Jag får lov att säga att jag hade det riktigt trevligt. Vi låg på golvet och pratade lite vi bebisar, medans mammorna drack kaffe. Allt var lugn och skönt, och vi snackade om livet utanför livmodern och vad som hänt sedan dess.
Det visade sig att jag var yngst av tjejerna. Men vi hade ändå ganska mycket gemensamt. Vi använde alla blöjor, ibland nappflaskor och nappar när vi var sugna på det.

Sedan hade vi alla upptäckt att vi hade varsin tumme som var jättegod också. Jag drog ur tummen ur munnen på ena tjejen för det har föräldrarna sagt till mig att den inte ska vara där.
Det var nog där intrigerna började...


Samma tjej hade en leksak som min mamma inte köpt till mig. Jag blev nyfiken och frågade bebisen snällt om jag fick låna.
Då hon helt plötsligt ignorerade mig så slet jag den ur hennes hand. Jag är ju yngst, hon har ju hunnit leka med den mycket längre. Nu är det min tur, inte mer än rätt!
 

Hon blev visst ledsen och ropade på sin mamma, jag ropade förlåt till henne men det gick inte fram. Jag fick så dåligt samvete så jag grät och grät och ropade på mamma bad om att få komma upp i hennes famn.
Väl där så somnade jag sött och mådde mycket bättre när jag vaknade.

Vi fikade ett tag till, och det verkar som att vi blev lite bättre vänner jag och bebis #1 och allt är frid och fröjd, när plötsligt bebis #2 nyper till mig i magen och jag blir verkligen skitledsen på henne!
Jag försökte ju bara flytta på henne så jag kunde vända mig om. Inte kunde väl jag veta att min fot var uppe i hennes ansikte och störde. Säg till då istället! Nyp inte! Jag grät, mamma tröstade.
Nu har iallafall mamma beställt en sådan leksak som bebis #1 hade till mig, jag såg det när jag spejade över hennes axel när hon satt vid datorn och skickade iväg beställningen.
Det skulle vara en överraskning tror jag och jag skulle inget veta, men jag ska försöka spela förvånad när den kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar