måndag 10 juni 2013

Börjar få grepp om saker

Idag har jag och mamma varit ute och gått.
Det var ingen rolig historia kan jag säga. Första biten så tänkte jag att "ok då, jag ger det en chans" kopplade av och somnade till i vagnen.
Men när jag vaknade var mamma fortfarande på språng. Vilket utvecklingssprång är hon i liksom? Hon är ju äldre än dinosaurierna!?

Hur som helst så lät jag mamma höra om hur tråkigt det var att ligga still i vagnen. Tror en och annan runt omkring hörde mitt missnöje med. Mamma ökade iallafall på takten efter mycket diskussion från min sida. Men det tog allt för lång tid hem tycker jag.

När vi kom hem lekte vi lite på golvet. Har fått en färgglad leksak som mamma vill att jag ska försöka greppa. Tydligen är det något jag ska lära mig nu i min höga ålder av 12 veckor.
Hon tjatar ju så, så jag ställde upp och tog tag lite i den där grejen.
Men jag måste nog säga att tummen på min högra hand är både greppvänligare och godare än den där färgade plastsaken som låter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar