torsdag 6 juni 2013

Ikea, spjälsäng och bärsele

Som jag nämnde igår kväll så släpade mamma och pappa med mig till Ikea idag för att köpa en ny säng till mig.

När vi kom dit så satte mamma mig i bärselen fast jag inte ville. Jag är inte alls van att sitta i den så jag trivs inte där. Jag vill hellre bli buren vanligt eller sova gott i min vagn. 
Jag ropade till henne att det var jättetråkigt att sitta där med ögonen stirrandes på henne. Jag försökte vända mig om flera gånger men det gick inte. Jätteledsen blev jag...och det berättade jag för både mamma, pappa och personalen på Ikea.

Hon sa något om att jag inte får titta runt för mycket för att jag får för många synintryck då, jag fattar inte grejen men gick med på det tillslut när mamma la handen på mitt huvud så jag inte såg så mycket.
Sedan är allt som i en dimma och helt plötsligt satt jag i bilen på väg hemåt igen.

Nu har jag tittat på när mamma och pappa monterat min nya säng. Om 3 dagar när madrassen är i ordning efter vaccumförpackningen så ska jag få sova där.
Den känns jättestor, men bra för mig när jag nu har börjat rulla runt.
Ska nog ligga på bredden så jag har hela längden att rulla runt på, tror den är minst 100 meter lång!

Nu ska jag ta en power napp! Ha!! Hajar ni? Napp.. Mmmmzzzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar