onsdag 5 juni 2013

Första dagboksinlägget


Min mamma tycker att jag babblar så mycket intressanta saker så jag kan skriva en bok om allt.
Men vi börjar med en nätdagbok, en så kallad blogg.
Här kommer ni få läsa om mig - Vida, en bebis på snart 3 månader.
Ni kan läsa mer om mig under fliken "Om bloggen".

Jag hinner inte skriva så mycket nu eftersom vi ska upp tidigt allihopa imorgon.
Tydligen ska mamma och pappa släpa med mig till Ikea för jag ska få en stor säng nu.
Vaggan jag sover i börjar bli för liten, därför ska jag få något som kallas för spjälsäng.
Själv tycker jag det ser ut lite som en bur, ett litet fängelse för bebisar. Så jag ska visst vara bakom galler hädanefter. Hmm.. ja, sålänge mamma eller pappa kommer och lyfter upp mig när jag ropar så ska jag väl kunna gå med på det.
Sedan har jag tjatat på mamma om att skaffa någon förvaring för mina kläder.
En bebis på 3 månader ska väl kunna få ha en ordentlig garderob och inte en liten plastlåda på golvet?!
Så mamma har lovat att jag ska få en byrå, som vi ska göra personlig genom att måla den alldeles själva. Som om mamma inte redan har fullt upp? Men jag lovar hjälpa, vill sätta mitt personliga avtryck på den.
Nu säger mamma att nu måste vi gå och sova. För min dag den brukar börja redan klockan 5.00. Man måste ju ta vara på dagen så fort det ljusnat!
Gonatt vänner, vi syns kanske imorgon :)









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar