onsdag 3 juli 2013

Leksaker och tinnitus


Igår hämtade mamma ut paketet med leksaker till mig som hon beställde i förra veckan.
Det kom ända ifrån Storbritannien fån ett ställe som heter Amazon. Jag har lagt adressen på minnet, för jag kanske ska beställa i smyg därifrån någon gång. 
Såg massa fina leksaker där som jag vill ha och mammas kontokortsnummer är inte så svårt att memorera med ett superminne som jag ju har.
Läste någonstans att vid min ålder så kan man minnas saker i en hel vecka!

I vart fall så slängde jag mig på golvet efter min nya leksak som snurrade, rullade, lät och blinkade.
Och mamma som sagt att hon aldrig skulle köpa saker som lät till mig. Men jag är visst så charmig så det är svårt att låta bli.
Den rullade ifrån mig flera gånger och jag blev lite frusterad när jag inte tog mig framåt att jaga efter den. Att ta mig lite bakåt och även runt i cirklar brukar gå bra, men framåt har jag inte riktigt förstått ännu hur man gör för att ta sig.

Föräldrarna säger jag ska ha tålamod med att ta mig framåt, jag är ju inte så gammal ännu. Men jag vill ju så mycket mer än jag kan just nu!!

                                                       

Jag lekte ett tag på golvet med min nya vän tills jag började bli trött och ropade att någon skulle lyfta upp mig.
Mamma och pappa skulle precis till att äta så jag fick sätta mig i min sitter en stund och leka med min andra nya leksak. En likadan som jag försökte ta från min tjejkompis förra veckan.
Den var så mumsig och rolig så jag tjöt av förtjusning. Föräldrarna tyckte jag tjöt alldeles för högt.

Men jag älskar min nya röst och alla nya roliga ljud jag kan göra med munnen, så jag fortsatte tjuta tills de tog leksaken ifrån mig. Då skrattade jag bara. Vet ju att jag får tillbaka den förr eller senare.

Tydligen finns det något som heter tinnitus som jag verkar kunna orsaka.
Vet inte riktigt vad det betyder...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar