fredag 5 juli 2013

Humörsvängningar och trött i benen


Denna veckan har jag varit och hälsat på en tjej som fyllde ett år för någon vecka sedan.
Jag var på så dåligt humör när hon hade sitt kalas så jag och mamma kom överens om att vi skulle åka en annan dag, och så blev det.

Jag var väl inte på mitt bästa humör när vi väl var där heller, och tjejen ville hela tiden ta min nya leksak som jag hade med mig. Så jag vart lite sur. Hon hade ju faktiskt fått en present av mig redan.
Hur som helst så var vi där en liten stund och fikade och pratade en del. Jag hälsade på en hund för första gången, den var stor och lurvig och hette Alva. Jag vet inte riktigt om jag tyckte om den så mycket. Den dreglade värre än mig.

Familjen vi var hos var snäll nog att vi fick låna med oss en gåstol hem, jag är fortfarande för liten för en sådan och inte så stabil i ryggen så jag kan använda den ännu, men om några veckor - då ska det ut och springas.
Jag har redan sett en rutt i vardagsrummet som jag tror
passar mig perfekt.
Åh, vad jag längtar tills jag kan röra mig mer fritt och inte behöver ropa på föräldrarna varje gång jag vill flytta på mig.


Jag är fortfarande kvar i utvecklingssprång fyra för övrigt.
Humöret går upp och ner och jag tycker inte om att sitta själv så mycket. Trivs bäst i mammas eller pappas famn. Ja, en stund alltså.. sedan vill jag ner på golvet och leka lite. Ja, en stund då. Sedan vill jag upp igen. En stund..
Efter det vill jag sitta i min babysitter och tugga på en leksak. En stund..

Enligt mammas app i telefonen så befinner jag mig just nu mitt i stormen, så det finns faktiskt en förklaring till varför jag känner mig lite lynnig i humöret.
Mamma säger att jag har värre humörsvängningar än när hon har PMS, hon använder så konstiga ord ibland och jag vet inte vad de betyder.

När jag är klar med denna fasen kommer jag iallafall ha en hel massa nya kunskaper och de ser vi alla fram emot. Jag kan redan greppa saker mycket bättre och vid sällsynta tillfällen kan jag tänka mig att sitta och leka själv utan att stortjuta. Ja, en liten stund då...
Ja usch, jag blir trött i benen av alla dessa språng, vi alla hoppas på att de är över snart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar