tisdag 23 juli 2013

Summary of the week

Eller som det heter på ren svenska. Hänt i veckan...
Jag har haft ganska fullt upp det senaste så därför har jag inte hunnit uppdatera bloggen. Ibland så går andra saker före helt enkelt.

Jag lovade ju återkomma med recension av min smakupplevelse av mangopurén som jag fick smaka på förra veckan. Sammanfattat så tyckte jag att den hade en len god smak på tungan, men jag fattade inte riktigt vad jag skulle göra med den efter den hamnade på tungan. Mamma och pappa sa något om att svälja, men har inte förstått betydelsen av det ännu.
Denna veckan ska jag få smaka på något med potatis i. Sedan blir det visst något som heter gröt.
Tycker det låter som balsam för själen, eller som socker på tungan.
Sockerlösning fick jag smaka när jag var liten, kanske 3 dagar gammal. Då gav en av BB-tanterna mig en skvätt sådant för att jag skulle vara lugn och snäll när de stack mig i huvudet. Ja, ni läste rätt, i huvudet!!
De tog ett såkallat PKU-prov på mig, det är ett test för att se att jag inte lider av medfödd ämnesomsättningssjukdom eller sköldkörtelhormonbrist. Jag klarade såklart testet galant när de väl fick tryckt ut några droppar blod från mig.

Nog om det, jag har lätt för att tappa tråden när jag spinner iväg. Tråden, spinner.. ha! Fattar ni?
Jag är som spindeln i nätet liksom..




Största anledning till att jag inte hunnit uppdatera här har varit att jag haft fullt upp med att förbereda mig inför dopet som gick av stapeln i söndags den 21/7.
Ja, så är det. Nu är jag döpt och kan titulera mig som medlem av svenska kyrkan. Egentligen var jag mest ute efter presenterna, men säg inget till mamma och pappa.
Nädå, skänt åsido, det känns skönt att fått gjort det. Speciellt mamma har varit lite uppstressad över allt att allt ska klaffa.
Men det gick så bra så. Massor av mammas och pappas släkt och vänner kom för att titta på när prästen la vatten på mitt huvud. Jag tyckte mest allt var konstigt och tittade skeptiskt på honom. Om han nu bemödat sig med att tappa upp vatten i skålen kunde jag väl åtminstone fått badat lite, det var ju faktiskt varmt i den där långa vita trånga virkade klänningen.
Strax efter att han vattenkammat mina babyfjun på huvudet så fick jag komma till mammas famn där jag sussade så gott. Jag var trött i värmen och av all uppmärksamhet jag fick.

Efteråt var det kalas med frallor, fika och tårta, jag fick inte smaka på något av det. Men de andra sa att det var gott.
Jag minglade med de flesta av gästerna medans mamma och pappa stressade runt för att serva alla med kaffe, tårta, kaka och allt vad det var.
Jag var ganska nöjd med dagen och lärde känna några av mina släktingar och vänner lite mer.
Dessutom fick jag en massa fina presenter som jag är väldigt tacksam för.
Om jag inte hann tacka alla personligen för allt fint så gör jag det här och nu!
Tack alla fina för en minnesvärd dag och för allt fint jag fick!
Jag sov så gott på natten efter, nästan 12 timmars sömn utan att vakna för mat. Fatta att jag var trött!




Igår var jag och mamma på utflykt och träffade några av hennes vänner och deras bebisar som är ungefär lika gamla som mig. Men mer om det senare.. har inte riktigt tid nu.
Shit happens så att säga..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar