fredag 12 juli 2013

Min Antilop och jag

 
Jag har fått en Antilop. En alldeles egen antilop.
Den har fyra ben, är ganska hög och jag älskar den över allt annat.
Men jag får inte använda min antilop för långa stunder ännu för föräldrarna.
De säger att jag blir för trött då.
När jag fyller 4 månader nästa vecka ska jag få sitta i min antilop en stund och smaka på mangopuré.
Kanske att jag får en majskrok så småningom också.
Vi får se sa mamma...
När jag fyller ett halvår kommer jag få sitta i min nya stol ofta, för då ska vi börja med BLW. Det står för Baby led weaning.
Tanken är att föräldrarna ger mig lagom stora bitar av mat och jag får plocka den själv.
Tycker jag det är gott, så äter jag. Smakar det blä så äter jag inte.
Jag får alltså bestämma själv, precis som jag vill ha det.
Tycker det låter spännande och jag ser fram emot att få äta alla dessa spännande rätter som jag ser mamma och pappa äta varje kväll.



Jo förresten, inatt sov jag för första gången hela natten utan att vakna av att jag var hungrig.
Hörde mamma var inne och kollade till mig någon gång då och då, men jag somnade om och sov ända till 6.30.
11 timmars sömn alltså, behövligt om man ska vara en söt och glad bebis.
Funderar på om jag ska sova så fler nätter.
Kände mig lite väl dåsig när jag vaknade tyckte jag.
Sedan tycker jag det är mysigt att ligga i mammas famn på nätterna och äta lite.
Ska fundera på för och nackdelar med hel nattsömn och bestämmer mig sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar