tisdag 16 juli 2013

4 månader ung

Ikväll klockan 19.59 för exakt 4 månader sedan så såg jag för första gången dagens ljus.
Ja, den där jäkla starka lysrörsbelysningen då. De fick ju skära hål på mammas mage för att ta ut mig, jag tyckte ju det var så varmt och gosigt därinne.
Hade jag vetat att jag skulle ha det såhär bra på utsidan så skulle jag kommit ut långt tidigare och mamma och pappa hade sluppit plågas så i 3 dagar på sjukhuset när de försökte locka ut mig.



Men det var längesedan nu...
Sedan dess har det hänt en massa saker.
Jag har upptäckt mina händer, mina fötter, jag har lärt mig rulla från rygg till mage, jag skrattar massor varje dag och lyser upp i världens leende varje morgon när mamma eller pappa kommer för att plocka upp mig ur sängen.
Jag har även varit gnällig till tusen, gått från att ha vaknat varje timme på nätterna till att sova 5-6 timmar i sträck.
Jag har från att från födelsevikten först gått ner alldeles för mycket till att återhämta mig starkt och snart gått upp nästan till dubbla födelsevikten.
Trivs så bra på utsidan med mina älskade föräldrar och jag känner mig så älskad. Ja, livet är underbart helt enkelt!






Idag har jag fått premiäråka i ICA´s babysits-kundvagn.
Betyget får bli 3 nappar av 5 möjliga. Jag tyckte den var lite hård, och bältet kändes slitet och lite smutsigt. Vagnen skramlade dessutom en hel del.
Men det var spännande att få komma upp så långt och se mig omkring där på MM.
Tidigare har jag bara fått sitta kvar i babyskyddet nere i kundvagnen. Man ser så mycket mer uppifrån och jag blev så trött av alla intryck så jag stensomnade på vägen hem.



Ikväll har föräldrarna lovat att jag ska få smaka på min första puré. Inte speciellt mycket, då det inte rekommenderas att äta mer än ett kryddmått ungefär i min unga ålder.
Men jag ser så fram emot nya smaksensationer och tycker det ska bli såå spännande.
Jag återkommer med recension på smaken senare i veckan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar