torsdag 3 oktober 2013

Välling, sömn och lekträffar

Ja, jag fick ge mig till slut.
Numer så halsar jag välling både på kväll och morgon. Den är ju så gooood!
Mamma hade dessutom rätt, jag kunde visst sova bättre på full mage.

Men jag saknar mysstunderna i mammas famn mitt i natten.
Vi får mysa dagtid istället. Bara det hinns med. 
Har ju så mycket att göra hela tiden. Igår var vi t.ex. hos en av mina kompisar och lekte med massa andra bebisar. 

En bebis, vi kan kalla henne A; är lite äldre än oss andra och har både fått ett par tänder och har lärt sig att krypa.
Det demonstrerade hon igår. Vi andra bebisar blev lite ledsna så vi ropade på våra mammor så vi fick kramas lite på behörigt avstånd.

Men jag gillar A, så till nästa gång vi träffas så ska jag tuffa till mig lite och försöka ta mig fram lika smidigt och snabbt som henne.
Än sålänge har jag inte riktigt förstått hur man drar upp knäna sådär ett och ett.
Men att dra mig fram med hjälp av armarna bemästrar jag numera riktigt väl. Föräldrarna är så stolta så.
Vet inte varför, har sett att både mamma och pappa kan kräla sig fram så när vi leker. Så förstår inte varför det är så märkvärdigt?

Vad är det förresten med folk och antagande av kön?
För att jag är tjej kan jag väl visst få ha kläder med blått i utan att folk ska förutsätta att jag är en pojke?
När folk frågar mamma vad han heter brukar hon ibland presentera mig som Britt-Erik. Då blir de fundersamma.
Hon är tokig hon, mor min. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar