tisdag 8 oktober 2013

En liten vän

I helgen hade vi besök av en av mammas gamla väninnor.
Jag såg med förväntan fram emot besöket då mamma hade förklarat att hennes vän bar på en liten bebis i magen. 

Tydligen var det därifrån jag kom också från början, ja, mammas mage alltså, inte hennes kompis. Men minns inte så mycket av den tiden nu längre. Bara att det var varmt o skönt och att jag trivdes bra där.
Men det var längesedan nu. Här på utsidan så finns ju så mycket mer kul att göra. 

Mammas vän bar mycket riktigt på en liten bebis, men den var ju jätteliten och syntes bara som en kula på hennes mage. Fast jag pratade lite med den från utsidan, förklarade lite hur det var på här ute och så, men att hon skulle stanna kvar därinne några månader till för att gotta sig. (Mammas vän vet inte om att det är en tjej därinne, men jag känner det på mig) För sen är det fullt upp kan jag säga. Menar, det ingår ju i varje bebis roll att driva en blogg också. Pheww..

Idag premiäranvände jag bodyn jag fick från mammas vän och min nya lilla vän i magen. Den var jättegod.
En tur till öppna förskolan i den så var den även inkräkt som sig bör.

Kan tipsa mina bebisvänner om att  littlephant inte bara är fina, de döljer även kräkfläckar väl så att mammorna inget märker förrän vi är hemma, på så vis slipper vi tråkiga klädbyten.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar