onsdag 16 oktober 2013

Konfrontation av monstret

För ett tag sedan berättade jag om monstret i garderoben som mamma brottades med.
Den har kommit till liv igen.
I måndags tog mamma med mig ut till köket där monstret väntade på golvet och satte sig med mig på tryggt avstånd från den så att jag skulle få observera den.

Jag tryckte mig länge intill mamma innan jag tillslut tog mod till mig och började ta mig framåt mot den. Sakta sakta..För att inte väcka den.
Jag slog till den över ryggen och drog den i näsan. Tittade hela tiden tillbaka på mamma så att hon satt i närheten och kunde rädda mig från den om den skulle vakna från sin sömn.

Mamma hjälpte till att slog på den, den verkade faktiskt ganska ofarlig trots allt.
När det gått en stund och jag kände mig trygg så reste vi oss upp och mamma trampade på ryggen på monstret. Det fick den att vakna till liv!!! Den väste och andades tungt. Jag klamrade mig fast i mamma av rädsla för monstret. När den var vaken var den mycket mer skräckinjagande än när den sov.
Jag gnydde till mamma och kramades hårt, tillslut fick hon tyst på monstret igen.

Vi gick därifrån och myste och fikade lite och jag tog en tupplur för att återhämta krafterna, och än idag vet jag inte vad som sedan hände med monstret.
Tror min mamma brottade ner och kastade ut monstret en gång för alla.
Det är iallafall vad jag hoppas på.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar