tisdag 29 oktober 2013

Matlagning

Idag provade jag och mamma på att laga mat till mig.
Vad ska man säga om det..
För att mamma inte ska bli allt för ledsen så säger vi att det smakade sådär.
Vi gjorde spagetti och köttfärssås, frikadeller och kiwi/bananpuré.

Frikadellerna satt jag och smaskade på redan till frukost och de var faktiskt ganska goda.
Enkla var de också.

200 g köttfärs
1 msk potatismjöl
2 msk mjölk
Sedan kryddade vi med liknande pizzakryddor, paprikapulver och lite peppar.



Kiwi/bananpurén var riktigt riktigt smarrig och jag ropade efter mer när jag fått några skedar.
Fruktpuréer är ju jätteenkla, s¨de vill jag göra fler av.

2 kiwis
4 kravbananer

Bara att mixa ihop!

Kiwi kan vara allergen, men utspätt med banan så är de helt ok.



Sedan hade vi då köttfärssåsen, ja, vad säger man.. spagettin var iallafall ganska god

Nästa gång tror jag att jag ska laga maten själv och mamma titta på. Eller så får pappa laga.
Han är en hejare på att laga mat, litar på honom att fixa en riktigt smarrig köttfärssås till mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar