fredag 1 november 2013

Utvecklingssprång nummer 6

Jag är just nu i mitt sjätte utvecklingssprång i mitt liv:
"The world of categories"
Sammanfattning här

Jag håller just nu på att lära mig att en stor hund inte alls är en häst, och att den svartvita katten inte är en ko.
Ja, så sammanfattas det i mammas app Wonder Weeks iallafall.

Fakta hittills är att jag älskar att undersöka saker.
*Jag vänder på mattorna för att se hur de ser ut på undersidan.
*Jag provsmakar maten innan jag äter den.
 Jag har klurat ut att det är bättre att öppna munnen lite lite och bita av på skeden innan mamma eller pappa   hinner stoppa in hela.
På det viset så undviker jag att äta sånt jag inte tycker om, som gröt. Uärk för gröt!
Så är det något äckligt så kniper jag helt enkelt igen munnen och vägrar äta.
Favoritmaten är Hipp, denna underbara puré. Så mycket bättre än mammas köttfärssås.




*Jag har börjat visa mycket mera känslor.
*Blir arg, ledsen och frustrerad när mamma eller pappa säger "Nej" när det är något jag inte "får" röra.
*Jag skrattar så jag kiknar när föräldrarna busar med mig.
*Jag har börjat bli mer interaktiv i lekar.
  När mamma frågar om vi ska tävla fram till en leksak så sätter jag genast fart.
 Älskar att leka med mina föräldrar!

Jag har lärt mig dricka ur min pipmugg, det blir söligt ibland. Men oh vad gott det är med vatten.

Ja, det är fullt upp här hemma nu. Nu när jag ålar mig fram så snabbt så hinner föräldrarna inte riktigt med något mer än att springa efter mig.
Förutom när jag bloggar då, då får mamma en välbehövlig paus på dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar