torsdag 7 november 2013

En vanlig dag i November

5.30 - "Hallå, hallåååå" 2 sekunder har gått. Föräldrarna är lååååångsamma. "Mammamammamammamammmmmaaaaaaaaaa!!!".
God morgon och kramas och pussas, kramas, gosa, mysa.
Byta blöja! Tävla i vem som är tålmodigast när jag försöker vända mig och sätta mig. Mamma vann..

5.40  - Ligger och myser i föräldrarnas säng. Drar mamma i överläppen, sliter i pappas halskedja, munpruttar mamma på magen, drar mamma i håret och biter pappa i näsan, pruttar på pappa.

6.00 - Gröt är blääää.
Föräldrarna försöker lura mig men jag munpruttar på dem med munnen full av gröt.

7.00 - "Jag är hungriiiiig", Varför får jag ingen mat? Mamma tar evigheter på sig att värma en flaska med mjölk. Jag äter, äter, äzzzzzz...zzzzzzz

7.40 - Hallåååå? Vad gör jag i sängen igen? "Mammammammammmammamammaaaaaa" Hinner bli gråhårig innan mamma hämtar upp mig.
Blöjbyte igen. Kämpar för att slippa ha på mig kläder och blöja. Mamma vann. Igen...

7.50 - Leka leka leka. Varför har jag strumpor på mig? Bort med den! Bort med den andra! Tugg tugg. Strumpor är gott. Åhhh, skor!! Jag ser skooooor!
Kräla kräla kräla, tugga på sko. Mamma tar bort. Tugga på sko. Mamma tar bort. Jag skäller på henne. Tugga Tugga. Mamma bär mig till vardagsrummet.
Åhhh, varför har jag strumpor på mig nu igen?? Bort med dem!

10.00 -"Hungriiiig!!" Ge mig mat! Nu! Mamma värmer välling. Vill inte haaaa! Gnugga gnugga ögonen. Måste vara allergisk! Ok, jag äter väl då. Zzzzzzzzz.....

10.30 - Vad hände? "Mammammammmamammmamma" Ta genast upp mig ur sängen.
Leka leka leka. Åh, strumpor nu igen.. Varför? Bort med dem!
Foppatoffel! Mums!!

10.50 - Lådor! Kan man dra ut dem? Det kunde man!!! Mamma säger "nej", jag ler. Mamma tar bort min hand. "Oäähhhhh!" Jag får aldrig göra NÅNTING!
Sladdar!! Kan man dra i dem? Mamma säger "Nej", jag ler. Man kan visst dra i dem. Titta då!
Mamma tar ifrån mig sladden och tar upp mig i knät. Mysa mysa mysa. Dreggla dreggla dreggla.
Nu vill jag ner och leeeeka! Kräla kräla!
Skoooor! Åh, dem kan man äta! Mamma säger "Nej".
Mysa mysa mysa. Nu vill jag leeeka igen!

13.00 - Mamma sätter mig i stolen i köket. Tittar suspekt på henne. Hon tar fram tallrik, burk, sked.. Mat mat mat!!! "Skynda dig dåååå" Jag är huuuuuungrigggg!!! Så lång tid allt ska ta.
Äta, äta äta. Munprutta.. Äta, äta, Munprutta, äta, munprutta. Äta på stolen. Äta på fingrarna. Munprutta.
"Sluta torka aaaav mig!!! Oääähhhhh"
"Tittuuuut" "hihihi" mamma är rolig. 




13.30 - Dags att ta upp kampen på skötbordet igen. Mamma vann. Igen. "Oääähhhh"

13.40 - Leka leka leka. Strumpor, igen?? Bort bort bort!! Skoooooor!! Ge mig ge mig!! Kräla kräla kräla. Sladdar!!! Ge mig!!!!
Mysa mysa mysa. Dra mamma i håret, dra mamma i läppen, munprutta på mamma.

15.00 - Huuuungriig!! Mamma tar som vanligt lång tid på sig att värma en flaska mjölk.
Mysa mysa, äta äta, mysa..zzzzzzzz....

15.40 - "Mammammammammammammaaaa" Inspringandes kommer mamma och tar upp mig. Tar med mig nappen och mamma till vardagsrummet. Mysa mysa mysa. Gnugga gnugga gnugga. Jäkla allergi i ögonen.

16.15 - "Pappapappappappapaaaa" Kräla kräla kräla.. Ropa på pappa. Krama pappa. Dra i pappas halsband. Äta på pappas halsband. Leta efter pappas halsband.
Mysa mysa mysa.

16.30 - Leka leka leka leka!!!! Mysa, mysa mysa!!

17.30 - Sitta i stolen och få macka och youghurt, äta, munprutta, äta, munprutta. Gnugga ögonen, äta.
"Sluuuuta torka av mig dååå, oäääähhhhh"
18.00 - Prata prata prata. Berätta för pappa om dagen. "Bla bla dada, mama, nana, anna, papa, bla bla"
18.30 - Fightas på skötbordet. Mamma vann. På med pyjamas. Pussa pappa god natt. Äta, mysa, äta. Pilla på mammas haka. Äta, äta, äta, mysa, mysa.. Pussas god natt.. zzzzzzzzz....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar