torsdag 3 oktober 2013

Monstret!

Vi har ett monster i garderoben, eller ja bakom en dörr i köket.
Mamma släppte ut den idag, vet inte om det var meningen eller av misstag.
Jag gick i godans ro omkring i min gåstol när mamma plötsligt kom brottandes med monster. Hon höll i näsan på den och den dit fram och tillbaka över golvet.

Hon såg inte speciellt rädd ut, men jag ropade förskräckt till henne att den lät och såg farlig ut.
Hon böjde sig ner och kramade om mig och berättade att den inte var så farlig.
Men jag kände mig inte trygg med att vara på golvet tillsammans med monstret
Så när mamma skulle resa sig igen höll jag ett hårt tag runt hennes nacke och följde med upp.



Det såg inte lika skräckinjagande ut på avstånd och i mammas famn, men den lät otäckt. Jag kramade om mamma stenhårt för att hon inte skulle släppa taget medans hon brottades med monstret. Jag tittade förskräckt på medans hon sköt det fram och tillbaka över golvet.
Slutligen så tystnade monstret och låg död på golvet. Jag pustade ut och mamma fortsatte hålla ett hört grepp om mig.
Hon sa återigen att den inte var farlig och böjde sig ner med mig så jag kunde känns på det döda tinget.
En snabb hand över den räckte för att jag skulle känna mig lite rädd igen.
Så mamma satte mig i min stol på behörigt avstånd och skar av svansen och nosen på monstret och slängde in den i skåpet igen.

Usch, hoppas verkligen att den är död och att vi aldrig mer får se den.

Vi tog kort på den för att kunna sätta ut en varning till alla andra bebisar.
Passa er för monstret!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar