söndag 27 oktober 2013

Vintertid och så..

Tydligen så är klockan inte alls så mycket som det känns som att den är nu.
Den är i själva verket en timme mindre än den var vid denna tiden igår.
Jag fattar ingenting..

Jag gick iallafall upp som vanligt imorse när jag tyckte jag sovit färdigt.
Klockan visade 4.30. Alldeles lagom tycker jag.
Föräldrarna tyckte inte samma och försökte få mig att somna om en stund i deras säng.
Jag rullade runt, sparkades, fäktade med armarna ett tag innan jag tillslut kom tillrätta med en bra sömnposition.

Det är rätt mysigt ändå att ligga och slumra jämte både mamma och pappa. 

Annars idag så har vi pratat med monstret igen. 
Det där som gömmer sig i skåpet i köket. 
Jag känner allt att jag har besegrat det nu. 

Med både mamma och pappa i närheten så var det inte så farligt.
Jag fick dessutom prova att slå och leka med den ordentligt. 
Tyckte mest om den långa svarta svansen jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar