fredag 27 september 2013

Sångstund..

Jag och mamma skulle på öppna förskolan igår med en väninna till mig och en kompis till mamma.
En annan förskola än den vi brukar vara på. Man måste ju vara lite berest här i världen.

När vi kom dit fick vi höra att det var sångstund i kyrkan före vi fick leka allihop.
Oj, tänkte jag. Där har jag inte varit sedan jag var 4 månader och döptes.

Väl där var det en massa andra mammor och någon pappa med sina barn. Många av dem var mycket äldre än mig. Kände mig lite osäker i det här nya sällskapet och miljön och klamrade mig fast i mamma.

En tant började prata och jag lyssnade snällt. Tyckte om den ljudliga akustiken det blev av det höga taket och de kala väggarna.
Vi sjöng och tanten pratade. Jag kunde ingen av sångerna och tyckte det var lite tråkigt att höra om personer som levde för flera tusen år sedan som jag inte kände.
Men det var ändå rätt mysigt där i mammas famn.

Efteråt fick jag leka på förskolan. Min vännina har lärt sig krypa och nästan gå ibland. Tittade avundsjukt på henne och morrade och skrek åt henne att sluta skryta så. Hon är faktiskt 4 månader äldre än mig och det är elakt att retas på det viset.
Jag försökte kräla ikapp henne, men hann inte med i hennes tempo riktigt.

Blev lite ledsen över det hela och sa till mamma att vi skulle åka hem. Efter att ha ropat till henne ett tag så gjorde vi det.

Sammanfattat kan vi säga att kyrkan är ganska mysig, men sångerna var tråkiga. Gillar babyrytmiken med mormors kråka och imse vimse mycket mera.

Nu ska jag ta med mamma på en promenad i solen, vi är nog coolast på byn tror jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar