onsdag 25 september 2013

Det här med att sova hela nätterna..

...Det är inte min grej.
Mamma har provat med både gröt och välling, men jag tycker det är så långtråkigt att sova så jag vaknar minst en gång varje natt och ropar på mamma.
Hon kommer yrvaket in varje gång med en flaska mjölk till mig. Tycker det är så mysigt att ligga i famnen och äta och slumra in lite igen. Varje natt, vareviga natt. 

Mamma har flera gånger sagt att vi kan mysa lite extra på morgonen istället om jag lovar sova hela natten. Men nej, jag tycker vi har det bra såhär och innerst inne tror jag mamma också gillar avbruten sömn. Det är ju så gott att somna om eller hur?

För att piggna till lite på dagarna så brukar mamma och jag var ute och gå rätt ofta. Har föreslagit att jag kan köra vagnen och hon kan ligga i den och sova lite, men hon säger att hon är för stor.
Men när hon har gått tillräckligt många promenader så att bebishullet har försvunnit, då ska jag få köra. För det har hon lovat.


Men jag har det iallafall ganska mysigt i vagnen med min fluffiga gosiga overall. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar