torsdag 5 september 2013

Personlig tränare

Jag tycker att mamma har varit lite lat det senaste, så därför tog jag med henne på mamma/bebis-träning på Iform här i Kinna.
Jag väckte henne i god tid, klockan 6 som vanligt och peppade henne att komma iväg. Mina ord tog och klockan 9.30 så var vi på plats.
Jag lade mig på en matta på golvet och studerade noggrant rörelserna som mamma och de andra gjorde, när hon gjorde fel så ropade jag högt och skällde. Kan tyckas hårt, men man måste ju lära sig rätt från början. Då är det hårda ord som gäller och inget annat.

När hon gjort fel en hel massa gånger så gav jag upp och la mig bara och stormtjöt på golvet tills hon plockade upp mig. Jag gav ett peptalk i famnen där och sedan var vi igång igen. Jag hjälpte henne med övningar som knäböj genom att sitta med i famnen och heja på.
Tycker trots allt hon gjorde riktigt bra ifrån sig.
Efteråt laddade vi på förråden med lite kolhydrater och pratade med den andra mamman och hennes bebis som var där. När jag kände mig färdig med mitt smörgåsrån, alltså när det mesta hamnat på golvet, så var det dags att gå hem.
Somnade som en stock efter att mamma gav mig en flaska med mat.
Det är ett hårt liv att vara personlig tränare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar