fredag 23 augusti 2013

Gekås - utflyktsmålet en onsdag i augusti



Mamma och pappa är riktiga resandefolk har jag nu förstått. Nästan varje dag så ska jag sitta i bilen, hjälpa föräldrarna med karta och gps, samt se till att musiken flödar i högtalarna.
Det är ett hårt liv att vara bebis ibland.

Denna gången bar det av till Ullared, stället som en del avskyr och andra älskar.
Lågprisvaruhuset där folk köar både för att komma in och för att få komma ut.
Besöksmålet som blivit en turisattraktion och har ett eget hotell.
Stället där Ola-Conny och Morgan startade sina karriärer för att sedan bli TV-kändisar och sedan rika, snygga och mäktiga. Om jag får tro det själv så kommer Morgan bli vår nästa president. Ja, om Sverige nu inte var en monarki då. Men gör vi om landet till en  diktatur så är Morgan det självklara valet. Det är tur att jag inte har rösträtt än säger mamma.






Varuhuset var nästan tomt när vi kom dit och jag hittade en massa nya bodys, byxor och leggings att fylla ut min garderob med. Bad pappa betala denna gången då jag visst råkade glömma min plånbok hemma, oops!
Nu har jag nästan så jag klarar hösten och en bit in i vintern. Har ju redan vuxit i storlek 74 i princip, tycker iallafall att de kläderna sitter skönast, orka ha tighta bodys som värsta Hollywoodfrun liksom?!
Mamma fick också handlat en del, mest julklappar vad nu det är för något. Tydligen något påfund som delas ut i December av någon som heter Tomten. Känner inte honom.

Resan hem gick snabbt, blundade och så var vi redan hemma. Skönt att ha en sådan racerbil tycker jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar