måndag 3 februari 2014

Stor tjej!

Igår var jag och föräldrarna på en liten shoppingtur. 
Sådan där spontanshopping när den är som bäst.

Bästa inköpet var min nya fåtölj. Har tjatat länge om att jag är en stor tjej nu och inte alltid vill sitta i de där små löjliga bebisstolarna eller i föräldrarnas knän. Eller det värsta, på golvet när ingen annan är där! 
Bara för att jag är mindre än de andra så ska väl jag inte behöva se upp till alla hela tiden?

Så tjatat och gjort. 
Nu har jag min alldeles egna fåtölj där jag kan sitta och leka med mina gosedjur eller läsa en god bok.
Jag är NÖJD!
Utan svårigheter klättrar jag upp och sätter mig i den, fast föräldrarna vägrar låta mig använda den utan övervakning från dem, man kan visst ramla och slå sig.
Undrar vad med "jag är en stor tjej nu" de inte fattar..?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar