fredag 31 januari 2014

Lekträff

Vi var på lekträff igår, jag och min mamma. Pappa var tvungen att jobba som vanligt. 
Längtar tills han ska hålla mig sällskap på dagarna om ett par månader, fast.. kommer ju sakna min mamma då istället. 
Varför kan jag inte få båda? 
Vill ha bägge mina föräldrar hemma jämt! 
Orättvist tycker jag.

Jaja, vi var iallafall på den här träffen igår med mammas föräldragrupp typ.
Var faktiskt min mamma som startade upp den, jättestolt kan man vara. 
Och baaaara för min skull, så att jag skulle få chansen att oftare träffa mina kompisar och röja loss.


Det roliga är att efter varje träff lär jag mig en massa nytt. 
Visst, jag tog några trevande steg redan tidigt igår morse, men när jag såg en av mina kompisar på träffen ta ännu fler steg så tänkte jag att det här måste jag ju öva på. Det såg kul ut!
Så efter min sedvanliga tupplur efter träffen så bestämde jag mig för att ta mina allra första ordentliga steg. 4-5 stycken var det ju, minst!
Fick massor av beröm av föräldrarna. Fast jag tycker fortfarande att det är lite läskigt att gå själv, så helst går jag när mamma eller pappa eller båda håller mig i händerna. Det kan jag hålla på med i evigheter!


Vad mer? Jo, jag älskar att klättra. Har klurat ut att om man klättrar på mammas ben så tar jag mig med lätthet upp i soffan.

Puss på er bebiskompisar!! 

Bjuder på en selfie på mig, mamma ville tvunget vara med på ett hörn också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar